No to abortion- YES to life!

I filosofin har jag valt att ta abort som en uppgift
att jobba med. Jag visste att det var något jag fann
lite intressant så där, men inte SÅ HÄR intressant!
Wow! Jag satt och läste lite på internet och det
jag läste om stärkte min åsikt- NEJ till abort!

Jag är inte emot abort BARA för att jag är kristen.
Jag lovar att jag skulle vara det även om jag inte
var det. Det handlar inte bara om min tro utan mig
som person. Jag älskar barn och tycker verkligen att
de ska få komma till och leva. Ge dem en möjlighet
till att kunna leva i alla fall! Men sen så har jag ju
mina kristna argument också, givetvis!
Visste ni att:
  • Man får göra abort fram till v.18 då barnet
    hör, reagerar, kan svälja, göra grimaser, skilja
    på ljus och mörker. Skelettet hårdnar, fingeravtryck
    utvecklas osv. Barnet kan t.o.m bli skrämd av högt ljud.
  • 2009 gjordes 38 053 aborter i Sverige, vilket var en ökning
    från 2008 då det gjordes 37 205 aborter. Antalet tonårsaborter
    var 7561. 333 aborter utfördes den 18 graviditetsveckan eller senare.
  • Många som genomför abort blir djupt deprimerade.
Det finns massa mer men tog upp tre punkter!
Som jag sa har jag mina kristna argument. Gud har skapat
människan och jorden! Barnen inkluderar i Guds plan och
skapelse! Barn är en GÅVA från ovan, en VÄLSIGNELSE!
Abort, vad är det egentligen? Man avbryter en graviditet.
Ja men det låter inte så farligt, eller hur? Man AVBRYTER ju bara.
Och med det menas..? Jo rätt ut sagt, man dödar!
Vi har ingen egentlig rätt att döda. Vilka är vi som tror
att vi kan ta rätten i våra händer och göra som VI vill?
Vi har inte rätt att ta någon annans liv här ute i världen,
men det är okej om den ligger i magen?
Sen tycker jag också att det är rätt egoistiskt att göra
abort. Men det är här mina åsikter och jag respekterar
motsatta åsikter.
Nedanför har jag tre bilder som visar när man får
göra abort.....

V.5 ungefär

V.9 ungefär

V.18 ungefär


Kommentarer
Postat av: Camilla Strand

Ett intressant tillägg är att barnet känner smärta i ungefär vecka 8.....Jag har en film hemma som bara de modiga får låna - som visar ett tioveckors barn (foster) när vaccumsugen kommer för att suga ut det ur magen....och hur det då reagerar......Ultraljudsfilmen heter "Det tysta skriket" och det är just vad det handlar om.....man ser hur barnet skriker, gapar, i livmodern.....Huvudet slits av från huvudet eftersom det är för stort att få med både kropp och huvud i vaccuum sugen.....kram Camilla

2011-05-05 @ 19:29:23
URL: http://mimadeta.blogg.se/
Postat av: Camilla Strand

Huvudet slits av från kroppen menar jag förstås.

2011-05-05 @ 19:30:26
URL: http://mimadeta.blogg.se/
Postat av: Lina

mellan v 13 och 16 har alla viktiga organ utvecklats i kroppen. Med andra ord så är det en liten färdig människa i miniatyrformat.

2011-05-10 @ 11:17:18
URL: http://linativemark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0