Pappa fixar biffen

Jag måste bara lita på det att pappa som vet bättre
fixar det.

Det är ju så att små barn förlitar sig, med hela sitt förstånd,
själ, kropp och hjärta, dvs. med allt det har, på sina föräldrar.
De litar på att pappan som är mannen i huset fixar biffen.
Har de ekonomiska problem så oroar sig inte barnen för de
litar och anförtror sig åt att pappa kan hantera det. Han vet
vad han ska göra. Barnen VET att de får lördagsgodis varje
lördag (eller fredag), för att de VET att pappa (och mamma)
ser till så att det alltid finns godis varje helg. Preics så vill jag
vara. Som ett barn litar på sina föräldrar vill jag lära mig lita
på Gud. Om jordiska föräldrar kan hantera svåra situationer,
och är pålitliga, hur mycket MER kan man inte då lita på Gud?
Han som skapat ALLT och Vet allt, är allt, är A-O.
Han själv säger att han är densamme föralltid. Om han då
var på ett visst sätt i GT (gamla testamentet) så är han samma
idag, 2011. Det vill säga att han är en försörjande Gud!
Han är en nådig Gud, han är en kärleksfull Gud. Han är
barmhärtigheten själv! Wow....

Jag har inte en rullande ekonomi som andra och jag går bibelskola,
som kostar 1200 kr/månad. Jag har inte råd, men ändå gör jag det?
Hur? Jag vet inte. Vet bara att Gud ville ha mig där så han får lov
att hjälpa mig :) Mamma betalar just nu och hon har inte heller råd
egentligen, vi lever tajt ekonomiskt men vi överlever. Det är inte så
att vi betalar alla räkningar och sen har vi inte mat. På nått sätt
känns det välsignat, även om det är tajt MEN jag tror på att Gud
förser och vill ösa sin välsignelse! Måste bara vara trogen och lita
på honom. Han är trofast. Jag får lita på att pappa fixar biffen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0