Förebilder.

Med tiden inser jag mer och mer vilka fantastiska förebilder
jag har! Personer som betyder extremt mycket för mig.
Jag inser mer hur underbara de är, hur mycket jag beundrar dem!
Det gör nästan ont... haha. Jag inser också hur viktigt det är att
ha förebilder man kan se upp till. Däremot ska man vara noga
med att inte börja dyrka människorna. Det finns en gräns liksom.
Det finns ju människor som ser upp till någon känd person, ex.
MJ. Till dess att de avdyrkade honom... Jag tror inte på att man kan
sätta hela sitt liv och hopp till människor. Jag tror inte på att man kan
bygga sitt liv på människor (eftersom människor felar och brister-->
ostabil grund) men man kan se upp till dem- vilja efterlikna dem, typ.

Jag har några människor i mitt liv som jag verkligen beundrar och
ser upp till och älskar. Jag har en person specifikt som jag tänker på,
som har förändrat mig väldigt mycket under fem år. Som har påverkat
mig, betytt (betdyer fortfarande) väldigt mycket för mig, hjälpt mig osv.
Sebastian heter han. Asså, jag läste igenom asgamla sms och hittade
massa sms där han typ uppmanat mig, uppmuntrat, gett råd m.m.
Därav detta inlägg. Han är en stor förebild för mig :) Jag minns hur
jag var förut och tittar på mitt liv nu, jag har verkligen tagit åt mig
av saker han sagt. Helt sjukt hur vi påverkar varandra. Vi människor.
Gabriel är en annan vän jag ser sjukt mycket upp till. Hans livstil
inspirerar mig! Glädjen han lever i dagligen fångar mitt hjärta och
jag tänker "jag vill leva så! wow...". Och Gabriel är en underbar vän!
Jag vet ärligt talat inte vad jag gör utan honom haha.
Camilla S är en kvinna som också inspirerar mig. Hon är min coach.
Hon har hjälpt mig såå mycket och hon får mig Alltid att känna mig
älskad och behövd. Värdefull. Givetvis finns det fler som påvkerar mig.
Jag umgås inte endast med tre eller fyra personer men det finns vissa
som sätter djupa spår i ens liv liksom. Och givetvis (!) är min bästa
vän en av dem! Niclas, han beundras jag över att han typ, alltid är glad.
Självklart har han dagar som är gråa men mest ser jag honom skratta!
Han är den som försöker rycka upp mig när jag är nere i ett dike och
jag beundrar honom SÅ mycket över att han aldrig ger upp. Han Är en
kämpe och min hjälte! Haha, allvarligt, han är det...

Vi påverkas av vår omgivning hela tiden. Tänk då på att folk i din
omgivning påverkas lika mycket av dig! Tänk på hur Du beter dig,
hur Du pratar och behandlar människor. Tänk på hur Du lever ditt liv.
Hur vill du att folk ska uppfatta dig? Själv vill jag att folk ska uppmuntras
av min närvaro! Jag vill inte vara personen som gör att någon faller.
Vill inte dra ned människor, vill dra upp dem. Jag vill vara en person som
skrattar väldigt mycket, och ler och är glad, så att de i min närhet som
har det tufft känner att det ÄR OKEJ att skratta i stormen, att de kan
slappna av. Var en förebild för människor!! Det är en uppmaning. :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh va bra skrivet :D

2011-09-18 @ 11:27:10
Postat av: Jakob Andersson

Svar: Haha, shopaholic is the word! :D Tack snälla. Kram finis!

2011-09-20 @ 21:03:15
URL: http://www.detvarmindag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0