Wake up call

Är det något jag tänkt mycket på så är det dom.
Att döma. Jag minns när jag brukade säga "jag dömer inte
människor, för alla gör vi fel" och jag dömde inte. MEN.
Jag tänkte nog mer på de jag umgås med och inte människor
utanför. Jag är mänsklig och gör fel, så jag har också dömt.
Däremot utan att ha tänkt på det. En inre röst sa till mig då jag
tänkte hur kan den där personen hålla på döma si och så
över vissa saker, "Samira, du ska väl ändå inte säga så när
du själv har dömt..." ouch. Det gjorde så ont i mig då! Men
mina ögon öppnades (inte mina fysiska utan mitt hjärtas ögon)
Jag insåg då att jag hade dömt en person väldigt hårt och pratat
illa om henne. En kändis. Och jag kände en sådan ånger och
jag bad Gud om förlåtelse.. Sedan dess har jag tänkt på detta
väldigt mycket. Att döma andra. Det är inte mitt jobb och jag
är så sjukt glad att jag slipper ha det som uppgift!
Jag märker mer nu än förr hur mycket vi människor ska
leka domare. Tydligen tycker vi om att döma andra, sätta
en stämpel på deras panna, tala illa osv. Det är så vidrigt.
Usch, blir illamående av det.

Jag nämnde att det var en kändis jag hade dömt, jag tänker inte
namnge för det är inte viktigt...grejen är den att kändisar är
också människor. Någon som säger emot? Nej tänkte väl det.
Hollywood stjärnor är PRECIS LIKA mänskliga som du och jag
hemma i Sverige, i Svensson familjen. Skillnaden är att de är
rikare, välkända och har bättre jobb ;P Hur som. Det jag vill få
fram är att vi har inte mer rätt att döma kändisar bara för att
de är kändisar. Jag har inte mer rätt att döma Lady Gaga än
om jag dömer min bästa vän. Jag är ju kristen och har en stark
tro på Gud därför tror jag att vi människor är hans avbild.
Även hon är en Guds skapelse och vem är JAG då att döma
henne? När den här inre rösten "pratade" med mig så upplevde
jag nästan att jag hade sårat Gud. Låter weeeird men ja.
Därför tänker jag att det sårar Gud lika mycket om jag talar
illa om en kändis som om jag talade illa om min bästa vän.

Vi ska inte döma. Det ÄR INTE vår uppgift. Bara för att vi
inte dömer betyder det INTE att man accepterar någons gärning
om man uppfattar gärningen som fel. Jag kan tycka att Lady Gaga
handlar fel eller så, men jag dömer inte henne som person.
Det här med att döma, kändis eller ej, är något ALLA borde tänka
på. Inte bara kristna utan Alla. Man måste inte ens vara kristen
för att förstå. Tänk dig in i situationen om det var DIG man dömde.
Inte kul. Sluta döma. Sluta tala illa om folk. Lev ditt liv. Sköt dig själv.
Lägg inte din näsa i blöt.

Kommentarer
Postat av: camilla strand

Så bra skrivet! You go girl!:)

2011-09-30 @ 18:29:17
URL: http://www.wbyc.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0